Dit is een speciale pagina in verband met de enorme HOAX, die de afgelopen periode door de media ten nadele van Toyota is gecreëerd. U vind hier de mening van de webmaster van deze website en verwijzingen naar artikelen van bekende nieuws media en auto websites met betrekking tot de zaken die op dit moment spelen.

 

 

De RunaWay Toyota Hoax

 

Als velen iets geloven of wel ervan overtuigd zijn creëert het collectief bewustzijn REALITEIT. Propaganda, overheden en bedrijven spelen op het volk in met psychologische trucs via allerhande media bronnen om u ergens van te overtuigen. Het is zo dat wanneer de meerderheid overtuigd raakt REALITEIT word gecreëerd.

 

Een goed voorbeeld in het verleden was Irak.
De Amerikanen en Engelsen hebben ons continu voorgehouden, dat Irak kernwapens aan het maken was en daardoor een bedreiging vormde voor de vrede in die regio.
De media werden gevoed met deze informatie en brachten dit massaal over op de burger.
Ons collectief bewustzijn nam dit op en creëerde een REALITEIT,

 

“IRAK HEEFT KERNWAPENS EN IS EEN BEDREIGING VOOR DE REGIO”

 

De Irak Hoax was geboren en wat voor gevolgen dat heeft gehad weten wij allemaal.
Het was niet waar, maar wij dachten het allemaal wel, want het was onze REALITEIT.

 

Dus als wij allemaal overtuigd raken van het feit dat een Toyota op hol kan slaan, dan slaat hij op hol.

Als we allemaal overtuigd raken dat een Toyota niet te stoppen is door normaal te remmen, dan is dat zo.

En als wij denken dat Toyota's manco's hebben, dan vinden wij die ook.

Het is dan onze REALITEIT.

 

Het begint klein,
Er zijn enkele klachten over vastzittende rempedalen bij Toyota's van enkele jaren oud en ondeugdelijke bevestiging van enkele specifiek Amerikaanse vloermatten en er zijn klachten met betrekking tot het remgevoel in de Toyota Prius 3.

 

Het aantal klachten is minimaal in vergelijking tot de 10 tallen miljoenen Toyota's die er wereldwijd rondrijden en komt ook nog eens hoofdzakelijk van Amerikaanse Toyota bezitters. Normaal gesproken worden deze problemen bij de dealer gerepareerd, al dan niet via een Recall. Maar niet in Amerika daar is ieder incident of ongeluk met een Toyota groot nieuws. Terwijl er in dat land per dag duizenden ongevallen plaatst vinden waar auto's bij betrokken zijn van allerhande merken.

 

Wat gebeurt er,
Toyota is autofabrikant nummer 1 geworden en heeft daardoor General Motors van zijn troon gestoten. GM komt daarbij ook nog eens in de financiële problemen en er treedt een wereldwijde financiële crisis op. Allemaal zaken die ervoor zorgen dat men in Amerika opzoek gaat naar middelen om het tij te keren.


Toyota staat als autofabrikant op dat moment door zijn 1e positie op de wereld ranglijst behoorlijk in de spotlights. Een groot aantal Amerikanen is door de malaise werkeloos geraakt. Zeker de Amerikaanse auto-industrie heeft veel van zijn werknemers moeten ontslaan en dat zet kwaad bloed. Amerikaanse media hebben al vaker geprobeerd om de Japanse auto verkopen omlaag te krijgen met allerhande negatieve berichtgeving. De Toyota Prius heeft daarbij al eens eerder onder vuur gelegen, dit had echter toen niet het beoogde succes.

 

Daar begint het,
De ontdekte manco's met betrekking tot de ondeugdelijke Amerikaanse vloermatten in enkele Toyota's worden door sommige media groots gebracht en door andere media ongenuanceerd overgenomen. Een Toyota kan volgens deze berichtgeving op hol slaan en is moeilijk te stoppen.
Er gebeuren ongelukken waar Toyota's bij betrokken zijn, want die gebeuren nu eenmaal. Daar heeft Toyota gelukkig geen alleenrecht op, want dat gebeurt ook met andere merken en typen auto's. Maar in dit geval wordt er in de berichtgeving gespeculeerd, dat de matten de oorzaak zouden zijn geweest. Dit wordt breed uitgemeten in de media zonder dat er gewacht wordt op gedegen onderzoeksresultaten.

 

Vervolg,
Het aantal meldingen neemt vervolgens toe doordat er zogenaamde volgers zijn, deze mensen hebben de neiging om te zeggen, "Wat jij hebt meegemaakt heb ik ook ervaren". Soms doen deze mensen er nog een schepje bovenop, "Nee, bij mij lagen de matten goed, maar bleef de gaspedaal gewoon hangen". Een ander verklaart nadat hij een ongeluk heeft gehad, "Mijn gaspedaal bleef hangen en ik kon niet meer remmen, zodat ik op mijn voorganger botste".

Misschien was het wel een bestuurdersfout door onoplettendheid, maar de man komt er mee weg.

De media hebben namelijk de weg voor hem geplaveid.

 

De Amerikaanse media concentreren zich alleen nog maar op incidenten en ongevallen met Toyota's en dat geeft een scheef beeld van de realiteit. Ons collectieve bewustzijn neemt deze berichten op en heeft geen enkele referentie, want het zijn alleen Toyota's die deze negatieve media aandacht krijgen.

 

Het collectief bewustzijn is REALITEIT geworden, “Een Toyota kan op hol slaan en is moeilijk te stoppen”, want iedereen zegt en schrijft dat.

 

De Hoax is geboren "Een Toyota kan op hol slaan en is moeilijk te stoppen".

 

De Hoax wordt daarna nog verergerd door de Amerikaanse claimcultuur.
Het is namelijk niet ondenkbaar en zeker niet in Amerika, dat men achteraf probeert om een bedrijf of instelling verantwoordelijk te stellen voor schade die men zelf heeft berokkend. Heb je een ongeluk gehad met een Toyota, dan roep je achteraf dat je gaspedaal is blijven hangen. Vele incidenten hebben inmiddels in Amerika plaatsgevonden en een kleine 70 claims zijn al ingediend. Waarbij overigens aangegeven moet worden, dat 90% van de onderzochte auto's geen aantoonbaar technisch gebrek vertoonde, met uitzondering van enkele niet goed vastliggende matten en enkele wat zwaarder scharnierende gaspedalen van het fabricaat "Denso - USA".

 

Het ABS van de Prius 3,
Er zijn klachten over het remgevoel van de Prius 3. Er wordt een probleem geconstateerd m.b.t. de werking van het ABS systeem tijdens het remmen op specifieke ondergronden. Het probleem is geen direct veiligheid issue, maar meer een gevoel. Het wordt echter wel weer aangedikt door de media als zijnde een ernstig probleem met de remmen van de Prius.

 

Toyota reageert,
Er worden wereldwijd 8 á 9 miljoen Toyota's teruggeroepen voor het verhelpen van de klachten over de Amerikaanse vloermatten, de in enkele gevallen zwaar lopende gaspedalen en als laatste wordt de software van de Prius 3 geüpdate.

 

Klaar zou je denken, maar niets is minder waar.
De Hoax is nog lang niet over zijn hoogtepunt heen
.

 

Op hol slaande Prius 2 modellen,
Het wordt even wat stiller m.b.t. het op hol slaan van de conventionele modellen van Toyota.

Maar dan beginnen plotseling in Amerika diverse Priussen van het model 2 op hol te slaan, tenminste dat verkondigd men.

 

Nu zijn gelukkig de meeste eigenaren die dit claimen niet op de hoogte met de aanwezige techniek in de Toyota Prius en de aanwezigheid van een data event recorder in dit type Toyota, dus vallen er al snel enkele door de mand. Van alle bij incidenten betrokken Prius 2 modellen is er dan ook niet één onderzochte Prius die een aantoonbaar technisch of softwarematig mankement vertoond. De Prius 2 heeft een heel andere gaspedaal, dan het type dat betrokken is bij de terugroepactie m.b.t. de aanpassing van de gaspedalen van het fabricaat Denso.

 

Een Prius is zondermeer d.m.v. remmen tot stilstand te brengen, simpel omdat het remsysteem de aandrijving overruled. Wereldwijd is al in diverse testen aangetoond dat een Prius zonder problemen tot stilstand te brengen is. Ook al druk je gelijktijdig tijdens het remmen het gaspedaal tot op de bodem in.

Het is overigens zo, dat bijna alle zoniet alle auto's tot stilstand te brengen zijn, omdat de remsystemen zwaarder en krachtiger zijn uitgevoerd, dan het vermogen dat de aandrijving kan leveren. Er dient dan overigens wel maximaal geremd te worden om deze remkracht te bereiken. Bij een Prius is hiervoor minder remkracht nodig, omdat er boven de 50% remkracht een override systeem bekrachtigd wordt, dat het vermogen van de aandrijving terugneemt.

 

Waarom dan nog steeds incidenten?
Het is een Hoax en een Hoax laat zich niet makkelijk temmen, omdat het collectief bewustzijn namelijk REALITEIT is geworden.

 

De REALITEIT is op dit moment nog steeds "Een Toyota kan op hol slaan en is bijna niet te stoppen".

 

Hoe kom je van een Hoax af?
Het collectieve bewustzijn moet eerst meermalen gevoed worden met andere berichten alvorens dit bewustzijn aanneemt dat een Toyota in het algemeen of een Prius in het bijzonder niet op hol kan slaan, omdat hij altijd tot stilstand te brengen is.

 

Dan pas is dat onze REALITEIT.

 

In het volgende deel van deze pagina zijn verwijzingen en is informatie te vinden die de werkelijke REALITEIT laten zien.

 

 

Gelukkig beginnen de Amerikanen ook langzamerhand het

gevoel te krijgen, dat het niet meer dan een Hoax is.

Bron: De webmaster

De media op zoek naar de realiteit

 

Toyota is de afgelopen tijd veel in het nieuws geweest. Verschillende media hebben geprobeerd de berichtgeving op waarheid te wegen. Hier een overzicht van hun bevindingen.


De vrouw die beweerde dat haar in New York gecrashte Prius ‘er plotseling vandoor ging’, heeft zelf plankgas gereden. Carros schrijft dat nadat uit onderzoek van de NHTSA (National Highway Traffic Safety Association) vast staat dat de aanrijding door de dame zelf is veroorzaakt. Een uitdraai van de computer spreekt boekdelen, staat in het artikel
"Prius-crash menselijke fout".

 

Voor de ANWB en Wegenwacht is er geen twijfel mogelijk: "Prius remt wel" kopt ANWB.nl. 'Gewoon’ remmen overwint met gemak de trekkracht van de motor.'

 

Auto & Motor Techniek (AMT) stelt aan de hand van feiten vast dat niet de Prius maar de Amerikaanse media op hol is geslagen – en dat zelfs Toyota daar niets tegen kan doen. "Toyota Prius of Amerikaanse media op hol?"

 

Veel van de gerapporteerde problemen zitten tussen de oren en hebben niets van doen met Toyota. Dat beweren althans deskundigen in het artikel "Many reported Toyota Prius problems are psychological, experts say in Star-Telegram.com".

 

Hoe (on)betrouwbaar is Toyota nu eigenlijk? Statistieken vertellen het verhaal.

Edmunds.com becijfert onder "Toyota Recalls Put into Context" dat de NHTSA (Amerikaanse RDW) alleen over Porsche en Mercedes minder klachten ontvangt.

 

Ondanks alle berichtgeving in de media is volgens het gerenomeerde onderzoeksbureau J.D Power de Toyota Prius voor het derde jaar op rij de meest betrouwbare middenklasser in een jaarlijks terugkerend onderzoek naar de betrouwbaarheid van auto’s.

 

In vele tevredenheidsonderzoeken zoals van Autogids 2009 , Autoweek 2009, 2008, 2007, 2006, AutoRai, AutoZine etc. staat de Toyota Prius al jaren op de eerste plaats.

 

Onder de kop "The Toyota Witch Hunt" legt Businessweek uit dat veel van de beweringen die over Toyota zijn uitgesproken indrukwekkend en emotioneel zijn – maar dat ze niet mogen worden vertrouwd.

 

Hybridcars.com ontkracht in "Top 5 Myths About Prius Runaway Acceleration" vijf mythes over het rijden met (en stoppen) van een hybride auto.

 

Als mensen problemen verwachten, dan zullen ze die eerder ervaren.

Dat is de outline van het artikel "Hysteria Trumps Reason in Prius Acceleration Story" uit Hybridcars.com.

 

Terugroepacties of niet: Toyota blijft goed verkopen.

BN/De Stem schrijft daarover in het artikel "Fikse deuk in sterk imago", waarin de journalist ook nog uitlegt dat de beweringen van Sikes niet lijken te kloppen.

 

Alle commotie rondom Toyota heeft maar weinig invloed op de loyaliteit van de Toyota-rijders. ITcommercie bericht over een onderzoek onder eigenaren van een Toyota in het artikel "Klanten van Toyota blijven trouw ondanks terughaal fiasco".

 

Carros maakt in het artikel "Berijder Prius-op-hol ontmaskerd" een analyse van James Sikes. Het artikel bouwt verder op het artikel "Klachten kosten Toyota veel geld" waarin Carros de beweringen van Sikes analyseert.

 

The Wall Street Journal schrijft onder de kop "Questions Arise in Prius Case" dat er nogal vragen zijn over de beweringen van de man, James Sikes, die stelde dat zijn Prius op hol sloeg.

Ook onder meer De Telegraaf, De Volkskrant, De NOS, nu.nl en Autoblog berichten hierover.

 

De website "The Foreigner" in Noorwegen meldt, dat ook de melding van een op hol geslagen Prius in Noorwegen berust op een valse melding.

 

In de Toronto Sun geeft ABC News toe dat ze slordige – tendentieuze – fouten hebben gemaakt in een reportage over plotseling accelerende Toyota’s. "ABC admits to misjudgment in Toyota story" heet het stuk.

 

TVWeek ontdekt dat ABC News heeft gerommeld met de werkelijkheid bij het maken van een reportage over Toyota. De details worden uitgelegd in "ABC News Fakes 2-Second Video in Report of Toyota Cars Accelerating".

 

Een journalist van de L.A. Times legt uit waarom hij niet bang is voor zijn Toyota maar voor de massahysterie en de hearings van het congres die worden gevoed door 'sensatiekoppen' in de pers en 'bombastische gouverneurs': "Toyota Hysteria".

 

"Today’s Tomorrow Toyota" heet het artikel op belegger.nl waarin de ervaren vermogensbeheerder Cees Smit uitlegt dat de recalls passen in de Amerikaanse protectionistische cultuur: don't forget about Pearl Harbor.

 

Het Nederlandse premium automagazine Carros stelt aan de hand van voorbeelden dat de werkelijkheid in Amerika geweld wordt aangedaan. "Geknoei met bewijs Toyota-gaspedalen", heet het atikel.

 

In zijn column "Toyota-jongens goed bezig". Bankjongens niet goed bezig. zet management consultant Engbert Visscher op pro-fit.nu uiteen waarom de financiële sector wat zou kunnen leren van Toyota’s aanpak van de recalls.

 


Videofragmenten

 

Door kortsluiting te maken kun je elke auto - ongeacht merk of model - ongewild laten versnellen.

Dat maakt dit filmpje duidelijk.

 

Item in het NOS Journaal waarin Toyota na onderzoek samen met de NHTSA (de Amerikaanse RDW) de beweringen van James Sikes ontkracht.

 

CNN doet verslag over de onderzoeken naar de beweringen van James Sikes en constateert dat er rafels aan het verhaal zitten.

 

Er zijn allerlei consumenten die alle commotie niet begrijpen en hun bevindingen zelf op internet zetten.

 

Edmunds.com laat in een filmpje zien dat een Prius op verschillende manieren heel eenvoudig te stoppen is, ook als het gas open zou blijven staan.

 

Toyota legt in dit filmpje uit hoe je een hybride auto ten alle tijden kunt stoppen.

 

Bronnen: Toyota, diverse Media

De realiteit m.b.t. het remsysteem (een beschrijving van het remsysteem in de Prius 2)

 

Het remsysteem:

 

De Toyota Prius is uitgerust met een regeneratief remsysteem: de eerste remwerking wordt gedaan via de elektromotor (MG2). Tijdens het remmen werkt de grote AC-synchrone elektromotor MG2 als generator en wordt er elektrische energie opgewekt en teruggevoerd naar de hybride accuset. Het remsysteem is zoals wel genoemd wordt een brake by wire systeem. Het rempedaal zit niet rechtstreeks gekoppeld aan de mechanische remmen. De remcilinder is in de normale bedrijfssituatie d.m.v. een solenoid ontkoppeld van het hydraulische remsysteem. De kracht die uitgeoefend wordt op de rempedaal wordt d.m.v. een sensor (stroke simulator) omgezet in een elektrisch signaal, dit signaal wordt aangeboden aan een achterliggend computersysteem. De solenoid is failsafe wat wil zeggen dat deze opent als de spanning wegvalt, zodat er bij een storing aan het elektrische systeem te allen tijde via het hydraulische systeem geremd kan worden.

 

De besturing van het remsysteem:

De strokesimulator van het remsysteem berekent de benodigde totale remkracht aan de hand van de opgebouwde remdruk in de hydraulische remcilinder en stuurt deze waarde naar de HV-Ecu. De HV-Ecu berekent in welke mate de benodigde remkracht door het regenerative remsysteem kan worden opgebracht. De HV-Ecu stuurt de uitkomst van de berekening naar de Skid Control Ecu. De Skid Control Ecu stuurt dan de benodigde restwaarde voor het hydraulische remsysteem naar de Brake Actuator. De Brake Actuator zorgt ervoor dat de benodigde hydraulische remkracht gelevert wordt. Terwijl de HV-Ecu er vervolgens voor zorgt, dat MG2 het benodigde remkoppel uitoefent. De Skid Control Ecu controleert en bewaakt continu de grip/tractie van de aangedreven wielen en remvertraging van alle wielen. De Skid Control Ecu grijpt indien nodig in op de remvertraging van de vier wielen en stuurt correctie signalen naar de HV-Ecu t.b.v. regenerative remsysteem. De HV-Ecu past aan de hand van de ontvangen correctie signalen het koppel van MG2 aan en zorgt er zo samen met de Skid Control Ecu voor, dat de wielen grip op het wegdek houden. Tevens wordt er indien de situatie het wenst vanuit de Skid Control Ecu en wel via het VSC+ ingegrepen op de elektrische stuurbekrachtiging van de Prius. De stuur bekrachtiging kan door dit systeem versterkt of verminderd worden om zo de bestuurder te helpen de Prius op het rechte pad te houden.

 

 

 

Er zitten twee beveiligingen op het remsysteem:

Als alle spanning wegvalt is er een 'power backup' waarmee er voldoende spanning aanwezig blijft om tot stilstand te komen. De power backup wordt verzorgt door 28 capacitieve cellen (condensatoren). Vergelijkt u dit met een auto waarvan de motor afslaat, de rembekrachtiging valt na een paar maal trappen pas weg.


Als ook de spanning van de 'power backup' weg is, valt het systeem via het openen van een failsafe solenoid terug op het hydraulische remsysteem. De remwerking blijft dus ten alle tijde gewaarborgd.

 

 

Remkracht en het vermogen van de aandrijving

 

Om te beginnen zijn de remsystemen in elke willekeurige moderne auto in staat om bij het volle vermogen van de aanwezige aandrijving de auto tot stilstand te brengen. Je moet daarvoor wel de maximale remkracht benutten, dus vol op het pedaal en vasthouden.

 

Het remsysteem in een Toyota Prius is ook ontworpen om zonder enige verdere hulpmiddelen het voertuig bij vol vermogen van de aandrijving veilig tot stilstand te brengen. Toyota heeft daar bovenop nog een extra veiligheidssysteem aan remsysteem van de Prius toegevoegd t.w. het power-override systeem.

 

Tijdens een remactie met een Toyota Prius wordt bij een uitsturing van meer dan 50% van het remsysteem, dit override systeem actief. Dat wil zeggen, dat door het computersysteem gekeken wordt naar de remdruk die gegenereerd wordt d.m.v. het monitoren van het uitgangssignaal van de remdruksimulator. Wanneer dit signaal boven de 50% van zijn range komt stuurt de motormanagement computer de gasklep van de verbrandingsmotor dicht en regelt het elektrisch vermogen van MG2 terug. Het remsysteem is daardoor te allen tijde krachtig genoeg om de Toyota Prius tot stilstand te brengen, ook al is het gaspedaal voor en tijdens het remmen tot de bodemplaat ingedrukt.

 

"Dit in tegenstelling tot wat door sommige Amerikaanse eigenaren wordt beweerd".

 

 

Kijk hier naar de REALITEIT,

 

Video - How Hard Is It To Stop a Prius? It´s not hard, It´s easy.

Video - 2008 Prius Demo of how to shift to neutral and stop the car.

Video - Stopping Procedure for Toyota Hybrid Vehicles (Toyota.US).

Video - Nederlandse eigenaar stopt Prius volgas (klik en kies open).

 

Artikel van de ANWB - De Toyota Prius remt wel.

 

Bron: De webmaster

De terugroepacties

 

De matten

 

Hier is het eigenlijk allemaal mee begonnen.

In Amerika kunnen er door Toyota als optie speciale maten geleverd worden voor in alle modellen van deze autofabrikant. Deze matten hebben een andere vorm en zijn van ander materiaal, dan de matten die in Europa en in de rest van de wereld door Toyota geleverd worden. In enkele gevallen is door het verschuiven van deze matten het gaspedaal tijdens de rit achter de mat vast komen te zitten, waardoor deze niet meer naar de nulstand terugkeerde. Dit probleem is door Toyota onderkend en wordt d.m.v. een terugroepactie in Amerika verholpen.

 

 

 

 

 

De Gaspedalen

 

Er zijn in Amerika een aantal incidenten gemeld met betrekking tot zwaarlopende gaspedalen in een aantal modellen van Toyota. Hierbij is in aantal gevallen geclaimd, dat er door dit mankement een ongeval is ontstaan.

Het gaat hier om 70 meldingen, waarvan er in enkele gevallen een stroeve werking c.q. een zwaarlopend scharnierpunt is aangetoond. In het grootste aantal van de meldingen heeft men na een uitvoerige inspectie echter geen technisch mankement kunnen vinden. Toch heeft Toyota besloten om alle gaspedalen van het fabrikaat DENSO USA te controleren en te modificeren d.m.v. een wereldwijde terugroepactie. De Toyota Prius valt niet onder deze terugroepactie, omdat deze een ander type gaspedaal heeft, waarbij dit probleem zich niet voor kan doen.

 

Oorzaak van het probleem,

In het gaspedaalmechanisme van een Noord-Amerikaanse toeleverancier (DENSO) zit een veer in een huls vervat, die er onder meer voor zorgt dat wanneer het gaspedaal wordt ingetrapt, de bestuurder tegendruk voelt. Het mechanisme kan in zeer uitzonderlijke gevallen gaan klemmen waardoor het gaspedaal lastiger ingedrukt kan worden. Het kan ook zijn dat het gaspedaal langzamer terugkeert naar de normale positie of dat het gaspedaal gedeeltelijk open blijft hangen.

 

Wat gaat Toyota doen,

Monteurs van de Toyota dealer monteren in het mechanisme een door de fabrikant zeer nauwkeurig op maat gesneden, metalen versteviging. Deze versteviging zorgt ervoor dat het mechanisme van het gaspedaal niet meer kan klemmen. Daardoor heeft de bestuurder bij het intrappen van het gaspedaal altijd precies de juiste weerstand en komt het pedaal bij het loslaten onmiddellijk weer omhoog. Voor meer informatie kijk op het Toyota Service Blog.

 

 

 

Het niet optimale remgevoel van de Toyota Prius III

 

Diverse Prius rijders hebben aangegeven onder bijzondere wegdek omstandigheden – zoals richels, drempels en kuilen – een ander remgevoel te ervaren. Het is zuiver een gevoelsmatige ervaring en geen veiligheidsissue.

 

Wat veroorzaakt dit afwijkende remgevoel,

Tijdens een remmoment waarbij het ABS-systeem wordt geactiveerd, kan het onder bijzondere wegdek omstandigheden (zoals richels, drempels en kuilen) voorkomen dat het ABS-remsysteem een andere remvertraging geven. Met het aanpassen van de software wordt dit voorkomen. Belangrijk om te weten is dat bij auto’s die nog niet zijn aangepast, in geval van krachtig remmen of bij een standaard noodstop de bestuurder te allen tijde de maximale remkracht tot zijn beschikking heeft en de auto normaal tot stilstand komt. Wie remt onder normale wegdek omstandigheden merkt dat het remsysteem van de Prius III normaal functioneert.

 

Wat gaat Toyota hier aan doen,

Toyota erkend dit afwijkende remgevoel en zal dit d.m.v. een update van de software van het ABS systeem verhelpen.

Met deze aanpassing zorgt Toyota dat de Prius III tijdens bovengenoemde wegdek omstandigheden een consistente remervaring oproept. Alle eigenaren van de jongste generatie Prius krijgen een persoonlijk uitnodiging om met hun Toyota dealer of erkend reparateur een afspraak te maken, in het kader van deze terugroepactie.

 

Om welke auto’s gaat het?
De update van de software wordt wereldwijd aangebracht in alle Prius III modellen. De aanpassing geldt niet voor de eerste (2000 – 2004) een tweede (2004 – medio 2009) generatie Toyota Prius. In Nederland zijn 8.432 modellen van de Prius III betrokken.
Voor meer informatie kijk op het Toyota Service Blog.

Bron: De webmaster

 

 

Dit is een speciale pagina m.b.t. tot de onterechte informatie die door de Amerikaanse media verspreid wordt over de werking van het gaspedaal en remmen van een Toyota Prius.

 

Deze onterechte negatieve informatie geeft een verkeerd beeld van de bewezen betrouwbaarheid en veiligheid van de Toyota Prius Hybride.

Inhoud van deze pagina